Print

Services & Supports

Search / filter results



Service

211 Nova Scotia

By dialing 211 or visiting the 211 website, users can easily and quickly connect to the community, government and social services they need, anywhere in the province, regardless of where they are located.  The service operates 24/7 and calls area confidential. The service is bilingual with access to multilingual (including aborignal languages) support.

Service

211 Ontario

211 is the source Canadians trust when seeking information and services to deal with life’s challenges. 211’s award-winning telephone helpline (2-1-1) and website provide a gateway to community, social, non-clinical health and related government services. 211 helps to navigate the complex network of human services quickly and easily, 24 hours a day, 7 days a week, in over 100 languages.

Service

211 Ontario Regions

The vast free and reliable resources provided by 211 Ontario are established and maintained by the large network of not-for-profit agencies who create and manage the more than 56,000 human services listing as well as by the seven regional agencies which provide the 211 phone service throughout the day, every day.  This service operates 24/7 /365 and offers bilingual staff as well as multilingual service.   Please refer to the service map at the 211 Ontario site for each 211 service region’s particular coverage in: Central Region; Eastern Region; Central East; Peel; Northern; Central South; and Southwest regions .  As well as the helpful drop-down geographic search parameter on the 211Ontario.ca site, you may access each region’s 211 resources website for particular details and service insight.  The example of the Central Region is here provided.

Service

211 Outaouais

Le Service 211 est un service d’information et de référence centralisé qui dirige rapidement les personnes vers les ressources qui existent dans les régions de la Capitale-Nationale, de la Chaudière-Appalaches, de la MRC de la Haute-Yamaska, et de la région de l’Outaouais. Un numéro à trois chiffres facile à retenir qui met en lien les gens avec la gamme complète de services offerts dans la collectivité. Concrètement, le Service 211 est un centre d’appels établi dans une collectivité afin de mieux la desservir. Des préposés spécialisés répondent aux appels, évaluent les besoins de l’appelant et le dirigent vers les services appropriés. Les ressources sont mis à jour par le Centre d’action bénévole de Gatineau et maintenu sur les serveurs de 211 Québec.

Service

211 Québec (Ville de Québec et région / Québec City and region) (Centre d’information et de référence de la Capitale-Nationale et de la Chaudière-Appalaches)

Le Service 211 est un service d’information et de référence centralisé qui dirige rapidement les personnes vers les ressources qui existent dans les régions de la Capitale-Nationale, de la Chaudière-Appalaches, de l’Outaouais et de la MRC de la Haute-Yamaska. Un numéro à trois chiffres facile à retenir qui met en lien les gens avec la gamme complète de services offerts dans la collectivité. Concrètement, le Service 211 est un centre d’appels établi dans une collectivité afin de mieux la desservir. Des préposés spécialisés répondent aux appels, évaluent les besoins de l’appelant et le dirigent vers les services appropriés